Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем след смяна на термостат 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем след смяна на термостат 2,4 JTD

    Здравейте, вчера се заех със смяната на термостата, стария държеше 50 градуса.
    Купих Vernet и го монтирах (голямо разглабяне се оказа), но като запалих колата и обезвъздуших, стрелката показваща температурата на таблото достигна до нивото от снимката и си остана там. Странното е, че като отворих казанчето с водата нямаше бълбукане, което ме навежда на мисълта, че не е загряла до показаните на таблото градуси със сигурност.
    Термостата си беше със датчик. Смятам да махна този датчик и да сложа оригиналния, какво ви е мнението?
    Друг проблем, който беше още преди смяната на термостата е, че като дам на котакт и веднага се включват двете перки.
    Дайте съвети, къде може да е проблема.
    Attached Files
    Last edited by Alexius; d.m.y г., 09:13.
    sigpic
    Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

  • #2
    Вероятно водната помпа се гъбарка и сигурно има износени или повредени пера. Кога си я сменял последно?
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      Смених я с ангренажния ремък преди около 2-3 месеца. Взех добра помпа, с метална перка, едва ли е от нея.
      sigpic
      Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

      Comment


      • #4
        Закачаш колата на диагностика и потвърждаваш, че температурата ѝ е около 90 градуса.
        След това същото показание го потвърждаваш с външен термометър, а може направо от тук да започнеш.
        И накрая разбираш, че тия коли си имат проблем с показанието на реалната температура.
        А да ти се пускат перките още на контакт, то най-сигурно закачи колата на диагностика и просто виж какво е показанието на температурата на антифриза. След като го кажеш, то ще може да се отгатне по-бързо проблема с постоянно включващите се перки.
        С подаването на контакт, когато колата е загряла, подгряват ли свещите пак 10 секунди или лампичката мига просто за 0.3 секунди?
        Last edited by BO; d.m.y г., 09:25.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alexius Покажи съобщение
          Здравейте, вчера се заех със смяната на термостата, стария държеше 50 градуса.
          Купих Vernet и го монтирах (голямо разглабяне се оказа), но като запалих колата и обезвъздуших, стрелката показваща температурата на таблото достигна до нивото от снимката и си остана там. Странното е, че като отворих казанчето с водата нямаше бълбукане, което ме навежда на мисълта, че не е загряла до показаните на таблото градуси със сигурност.
          Термостата си беше със датчик. Смятам да махна този датчик и да сложа оригиналния, какво ви е мнението?
          Друг проблем, който беше още преди смяната на термостата е, че като дам на котакт и веднага се включват двете перки.
          Дайте съвети, къде може да е проблема.
          Принципно перките се включват когато няма връзка с въпросния датчик
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            И на студена кола, перките се включват веднага щом подам котакт.
            Лампата за подгряване на свещите на загрял мотор свети за много кратко време и гасне, а не както при първото палене.

            ---------- Post added at 09:31 ---------- Previous post was at 09:29 ----------

            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Принципно перките се включват когато няма връзка с въпросния датчик
            Т.е. проблем с кабелите, които стигат до датчика? преди около година имах същия проблем с перките, но се оправи сам след няколко дни, а сега не иска да се оправи и чака на мен
            sigpic
            Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

            Comment


            • #7
              Не е задължително да има проблем с кабелите,ако датчика не работи коректно има вариант да се включват перките.Смени датчика,сложи си стария и ще видиш какво е положението.Тогава ако няма промяна най-добрия вариант е диагностика.
              Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
              Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
              Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
              Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

              Comment


              • #8
                Включването на перките беше и със стария термостат, т.е. и със стария датчик.
                sigpic
                Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

                Comment


                • #9
                  Ще прозвучи странно но климатика работили,
                  закачи я на комп и виж колко градуса показва.
                  По принцип ако е заминал датчика на пресостата,перките работят нон стоп.
                  Но при теб проблема се е появил след смяна на термоса,сложи си стария датчик и пиши.
                  156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
                  KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
                  Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
                  Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

                  Comment


                  • #10
                    ...
                    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:06.

                    Comment


                    • #11
                      barash климатика работи, а проблема с включването на перките го имаше и преди смяната на термостата.
                      Сега като се замисля, ще изключа буксата на климатика и ще видя, да не ме бърка той нещо.
                      sigpic
                      Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

                      Comment


                      • #12
                        Подкрепям предположението на колегата Barash. Особено, ако перките се пускат на бавната скорост.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          ...
                          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:06.

                          Comment


                          • #14
                            Термостата от доста време е зле, лятото едва качваше 70 градуса, но сега като паднаха температурите, трудно достигаше 50.
                            sigpic
                            Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

                            Comment


                            • #15
                              ...
                              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:07.

                              Comment

                              Working...
                              X